WS Hungary

Tanulj motiválni a Depeche Mode-tól!

A Depeche Mode koncertről beszélgettünk néhány napja az Itbusiness Human Hungary konferenciáján a „kerekasztalban”.

Persze nem ez volt a fókusz, de szóba került a Depeche budapesti koncertje, legalábbis abban a kontextusban, hogy vajon mivel tudja egy vezető vagy egy vállalat hosszú távon is motiválni a kollégákat a magas teljesítményre. Abban mind egyetértettünk, hogy a fizetés csak egy a faktorok közül.

Először is talán azt kell megérteni, hogy valójában miért is dolgozunk?

A válasz csak látszólag egyszerű.

Mert ha a munkahelyi motiváció csupán pénzkérdés lenne, akkor minden második hónapban fizetésemelést kellene adni…

Sőt, ahogy én látom, sokkal inkább fordítva lehet igaz mindez: általában a profi teljesítmény hozza meg a „nagy pénzt”.

De az mindenképpen biztosnak látszik, hogy önmagában a magas fizetés nem elég ahhoz, hogy a kollégák nap mint nap kihozzák magukból a maximumot.

Néztem múlt hétfőn este a Fradi-pályán ezeket a gigasztárokat, és arra gondoltam, nem valószínű, hogy a közel 60 éves David Gahant vagy Martin Gore-t csupán a pénz motiválná abban, hogy 2 naponta lenyomjon egy teltházas koncertet. Ezt csinálták az elmúlt 30 évben is…

Ha ismersz élsportolókat – vagy ha sportoltál valaha a hobbinál akár csak egy fokkal komolyabb szinten – az átlagnál is jobban érted: a szürke hétköznapokon elvégzett munka nem elsősorban a pénzről szól.

Azaz a legtöbben nem pénzért, hanem az elismerésért dolgozunk.

Legalábbis abban a tekintetben nem, hogy az átlagos munkanapokon elsősorban az egó kielégítése vezérli a belső motivációt és nem a bankszámla.

Vagyis az a fontos, hogy lásd, érezd, tudd, hogy van értelme annak, amit csinálsz.

Amikor egyértelmű, hogy a munkád fontos a cégnek, a főnöködnek.

Persze ezt nemcsak én gondolom így. Dan Ariely például "Zseniálisan Irracionális" című könyvében számos kísérleten keresztül bizonyítja, hogy a pénznél lényegesen nagyobb motivációt jelent a siker megélése, a munka eredményének kézzelfoghatóvá tétele.

Vissza a konferenciára: tulajdonképpen arról beszélgettünk, hogy mit tehet egy IT cég vezetője, ha szeretné még jobban motiválni a kollégákat, vagy hogy a legjobb szakemberek az ő cégét válasszák.

Az biztos, hogy a sikerben döntő szerepe van a kommunikációnak is. Például annak, ahogyan egy vezető kommunikál - beszél, értékel, viselkedik, prezentál - és annak is, hogy maga a vállalat miként kommunikál a külvilággal. 

Drágus Richárd, helyettes ügyvezető igazgató

...ha a munkahelyi motiváció csupán pénzkérdés lenne, akkor minden második hónapban fizetésemelést kellene adni…

Aktuális

Összes hír